fredag 1 februari 2013

1 februari

Go middag på er alla sockstickare.
Nu är dags att visa två nya mönster som vi kan sticka.

Den här gången så har jag varit lite ego och tagit ett mönster som jag gjort själv,
det är ett mönster som ligger på Stickas mönstersidor och de heter Lontelina.



 Mönstret kom till då Sticka tog fram ett eget sockgarn. På bilden här är dom stickade i ett vanligt sockgarn 420m/100gr. På bilden på länken så är de i Stickas egna sockgarn.

De engelska mönstret som jag hittat till oss heter Mojo och finns Här (de är ett gratismönster på Ravelry)



Jag gillar de bubbliga utseendet, hoppas att ni gillar de med,
jag tycker att de påminner lite om dragspelsbaskern som var så poppis att sticka för något år sedan.



Mönstret blir fint både i ett enfärgat och i ett mönstrat garn

Sticka Mojo och/eller Lontelina,
ta en bild, maila in bilden till mej på sockor@sticka.org

Då är ni med i utlottningen av ett pris. 
Senast den 15 Mars vill jag ha bilderna på Lontelina och Mojo.


Ni som inte är klara med förra månadens mönster,



ta de lugnt 
ni har ända till den 15 februari på er att blir klara.
Den 15/2 drar jag en vinnare av de sockbilder som mailats in på adressen sockor@sticka.org.

Ha de gott alla och titta gärna in på tips och trixsidan här
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar